Våra aktiviteter

Afro Powerdance
En träningsform där du får jobba på kondition, smidighet och styrka. Rörelserna och musiken är inspirerad av traditionella afrikanska rytmer vilket gör dansen ännu roligare!
Inga förkunskaper krävs. 


Box
Kondition och styrketräning med inspiration från boxning. Vi jobbar med boxhandskar och mitsar.

Boxercise
Högintensiv träning med stor variation av olika slag- och kickkombinationer. Under passet jobbar vi i par och aggressioner och stress kommer vara long gone efter passet!

CrossCircle
CrossCircle är en stationsbaserad träningsform där vi genom funktionella övningar tränar kondition, smidighet, spänst och styrka. Man väljer själv intensiteten på stationerna och träningsformen passar därmed alla nivåer.

Crosstraining
Crosstraining är ett högintensivt pass som utgörs av styrke- och konditionskrävande övningar. Vi arbetar i intervaller mellan olika stationer som är anpassade för alla oavsett nivå. Passet avslutas med stretch och nedvarvning.

HIIT Core
High intensy interval training (högintsensiv intervall träning). Vi börjar med tabata-intervaller med fokus på kondition och styrka med kroppsvikt. Detta kombineras sedan med ett block övningar för bålen, dvs mage, rygg, sidan och rumpa.

Löpgrupp
Passar för både nybörjade och vana löpare! 
Vi samlas för att gemensamt löpa tillsammans. Vi springer olika distans och i olika terräng från gång till gång. Man får mer än gärna komma med egna förslag! Kläder efter väder eftersom vi kör utomhus.


Powerstep
En klass där huvudredskapet är en stepbräda som man arbetar på och omkring. Stepklassen är intervall-baserad där konditionsdelar varvas med styrka. 

Shorinji Kempo
Kampsport som är en variant av budo.

Strength
Ett styrkeinriktat pass där alla kroppens muskler stärks och utmanas. Vi använder skivstång och vikter under hela passet och fokuserar på såväl teknik som styrka, vikten regleras av deltagarna efter dagsform och humör.

Tabata
Tabata är en effektiv träningsform som går ut på att arbeta effektivt i 20 sekunder och vilar tio sekunder. Under passet använder vi oss mest utav vår egna kroppsvikt i de olika momenten men ibland  använder vi oss utav andra vikter. I detta pass jobbar vi med kondition blandat med styrka för att optimalt utnyttja tiden då passet är på endast 45 minuter. Vi jobbar igenom hela kroppen och kan lova er ett fartfyllt pass och framför allt lovar vi effektiv träning.