Tillbaka till samtliga styrelseroller.

Ordförande

Att vara ordförande i KAUIF innebär att du har koll för föreningens alla delar - i vissa delar fördjupad involvering medan i andra delar bara översiktlig koll. Du ser KAUIF som helhet och lyfter fram det mervärde föreningen ger till sina medlemmar. Då föreningen har vissa anställda personer så är du personer de vänder sig till med frågor, och du har även kontakt med samarbetsparters som Univeristetet, Studentkåren och Sveriges Akademiska Idrottsförbund (SAIF).

Styrelsearbetet är solidariskt fördelat över hela styrelsen, så du som ordförande får stöd från övriga styrelsemedlemmar och framförallt anställd verksamhetsansvarig.  Utöver detta erbjuds stöd även från SAIF och Värmlands Idrottsförbund. Resurser och stöd finns - var inte rädd.

Dessutom, ett nätverk av tidigare ordföranden är även utvecklat för att samla all kunskap och alla erfarenheter som har skapats genom åren - allt för att ge dig som ny ordförande i föreningen bästa möjliga förutsättningar.

Att vara ordförande i KAUIF är en av de bästa erfarenheterna du kommer ta med dig från din studietid vid Karlstads universitet. Det är något du kommer ha nytta av hela livet.